صبانت

دانلود کتاب برق+جزوه برق+مقاله برق+پروژه - پایان نامه های ...+مقاله+کتاب+تحقیق+موضوعات+متفرفه+‌موبایل+‌درآمد+سرویس های صبا

صبانت

دانلود کتاب برق+جزوه برق+مقاله برق+پروژه - پایان نامه های ...+مقاله+کتاب+تحقیق+موضوعات+متفرفه+‌موبایل+‌درآمد+سرویس های صبا

علائم ضربه مغزی و جلوگیری از مرگ حتمی

  بهتر است که همه این مطلب رابدانند تااگر لازم شد بتوانند به اطرافیان شان کمک کنند.

 وقتی که اتفاقی برای شخصی ( مثل زمین خوردن )می افتد و احتمال ضربه مغزی را

 در او میدهد می توانید با کمی دقت او را از مرگ حتمی نجات دهید چند لحظه از وقت خود

 را به مطالبی که در پی می آیند معطوف کنید شاید روزی شما با چنین اتفاقی روبرو شوید(خدا نکند)

 وزندگی شخصی را نجات دهید .یک متخصص اعصاب (نرولوگ)میگوید بعد از یک ضربه

 مغزی که منجربه خون ریزی رگی در ناحیه مغز شده اگر شخص ضربه دیده را در زمانی

کمتر از 3 ساعت به بیمارستان انتقال دهید امکان برطرف کردن حادثه ونجات شخص وجود

 دارد ولی همواره باید قادر به تشخیص حادثه بود واین عمل بسیار ساده است شما میتوانید با

آشنا بودن به علائم ضربه مغزی و پرسیدن 3 سوال ساده به فرد آسیب دیده کمک کنید.

1 . از شخص مورد نظر بخواهید بخندد (اگر توان خندیدن نداشت)

2  .از شخص ضربه خورده بخواهید دو دست خود را بالا نگه دارد .(که این کار را نمی تواند انجام دهد)

3  . از شخص ضربه خورده بخواهید یک جمله ساده را تکرار کند .مثلا بگوید خورشید در آسمان بسیار خوب می درخشد . (نمی تواند )

اگر فرد قادر به انجام یکی از کارهای فوق نباشد هر چه سریعتر به اورژانس خبر داده

 و وی را به بیمارستان منتقل کنید وبه مسئول مربوطه عدم اجرای یک یا چند اعمال فوق

 را اطلاع داده تا اقدامات لازم را انجام دهند . 

دابوت چیست

دابوت فنی است که از جدید ترین طرح ها و روش ها و یافته های علمی استفاده کرده است و هدف آن رساندن افراد به بالا ترین مراتب بازدهی و بهره وری می باشد . این فن که به تازگی متولد شده است ، حاصل تلاش بسیار و مطالعات شبانه روزی ، تحقیقات ، تجارب و مطالعات موردی بسیار می باشد که در عمل خود را بخوبی نشان داده است .
در این علم سعی شده است مجموعه تکنیکهایی ارایه شود که توسط آن افراد بتوانند به خلاقیت ، تسلط بر خویشتن ، خود شکوفایی ، نبوغ ، خود شناسی ، خداشناسی و … و نهایتا به پیروزی نهایی و بهروزی دست یابند . دابوت ، دانش ارتباطات ، سایکوسایبرنتیک ، تصاویر ذهنی ، روانشناسی ورزش ، بهره وری ، آموزش و پرورش ، متافیزیک ، هیپنوتیزم و … تشکیل می دهد .
یکی از مشخصه های دابوت که این علم را از دیگر علوم موفقیت تمیز می دهد . نگاه همه جانبه این علم به تمام ابعاد وجودی انسان و تواناییهای بالقوه او می باشد .

ادامه مطلب ...

خوشه ای ازوصایای امام علی علیه السلام به فرزند عزیزش امام حسن علیه السلام

انسان وقتی بدنیا می‌آید، دو چیز است که هیچگاه از او جدا نخواهد شد،


1 – نیاز به غذای جسم

2 – نیاز به غذای روح


و این دو نیاز است که مانند هاله ای سنگین، روی زندگیش می‌گسترد و همه تصمیماتش را تحت الشعاع قرار می‌دهد. و حتی همین دو هستند که می‌توانند بهترین ابزار برای بهره کشی دیگران از او باشند.


عده ای از سر حسادت و سلطه گری به مردم القا کردند که "خداوند آنقدر بزرگ است و دور که شما کوچک‌ترین‌ها، امکان حتی فکر کردن به او را نخواهید داشت، چه رسد به آنکه از او افاضه فیضی بخواهید و یا اجابت دعایی و یا اعطای نعمتی!"


پس باید دیگرانی باشند تا واسطه این امر شده، هم برایتان دعا و طلب کنند، و هم در گرو آبرو و شان ملکوتیشان، از او، برایتان، فیض و رحمت و نعمت، دست و پا کنند.!


اما آیا واقعا اینگونه است؟ آیا همویی که تک تک خلق را عیال خود دانسته (2) و به خلقت همه آن‌ها مباحات کرده است (3)، بشر را خلق کرده تا بر او فخر و تکبر کند؟ و یا در جایگاهی بس رفیع بنشیند و عطای رحمت خویش را محصور به موانعی از جنس همین آدمیان کند که هرگاه اینان خواستند، او عطا نماید؟!!


آنجا که رسوایی سزاوار توست، رسوا نساخته، و برای بازگشت به خویش شرائط سنگینی ( اعم از شفاعت کسی و یا شان و منزلت واسطه ای ) مطرح نفرموده است. در گناهان، تو را به محاکمه نکشیده، و از رحمت خویش ناامیدت نکرده، بلکه بازگشت تو را از گناهان، نیکی شمرده است

 

حاشا و کالله، که او هرگز چنین نبوده و نیست، که او نه درخلقت، محتاج شریکی بوده (4) و نه در عطا و بخشش، نیاز به واسطه ای (5)، که او "غنی عن العالمین (6) " است.


ادامه مطلب ...

زندگی بهانه ایست برای شاد بودن -... اگر می خواهید شاد باشید ، اراده کنید که باشید ...

نام و یاد خدا آرامش بخش قلبهاست.

 

شروع و سر آغاز خوب ، برای هر کاری میتواند موفقیت و پیشرفت آن کار را تضمین کند . زندگی هم ، هر روز که ما چشم خود را باز میکنیم دوباره شروع به جریان میکند ، پس چقدر خوب است که شروعی عالی برای آن طراحی کنیم .
شروع یک صبح عالی میتواند خیلی از رویداد های روزانه را تحت تاثیر خود قرار دهد ، مثلاً یک احساس عالی، یک دیدارعالی ، یک رویداد عالی ، یک قرار کاری عالی ، یک روز عالی و ….
توجه داشته باشید که تمامی این اصول با تمرین و تکرار در یک دوره زمانی کوتاه ( حداکثر ۲۱ روز) به صورت اعمال نا خودآگاه درآمده و سیستم بدن شما بعد از طی این دوره تمامی این فرامین را به صورت خودکار انجام میدهد.

 

مرحله اول : 

شاید بتوان این مرحله را مرحله آرامش درون نامید ، قبل از فرو رفتن به خواب شبانگاهی درست زمانی که در رختخواب دراز کشیده ایم چشم های خود را به آرامی بسته  و پروردگار خود را به خاطر تمامی  وقایع خوب یا بد ، شیرین یا تلخ آن روز شکر می کنیم و سپس با خود و پروردگار خود عهد میبندیم که صبح روز آینده را به گونه ای عالی شروع خواهیم کرد و بدین گونه بدور از استرس و افکار منفی به خواب فرو می رویم.

نکته : این خلوت با خالق می تواند همراه با موزیک های آرام بخش همراه باشد .

 

ادامه مطلب ...

ضربه به سر و عوارض آن

 تمام ضربه های وارد شده به سر با آسیب جدی همراه نیست، ضربه ای که بیهوشی خفیف ایجاد می کند، درمانپذیر است، ولی ضربه های شدیدتر که با شکستگی جمجمه و له شدگی مغز همراه است، صدمات متعددی به نسج مغزی می زند. 

 

ادامه مطلب ...